Bolt uruchamia profil rodzinny. To nowe rozwiązanie, które pozwala jednej osobie zarządzać i opłacać przejazdy nawet dla dziewięciu innych użytkowników, w ramach jednego konta Bolt. Wprowadzenie takiego rozwiązania, to kolejny krok Bolt w dostarczaniu mieszkańcom polskich miast bezpiecznych, wygodnych i funkcjonalnych usług przejazdów taksówkami zamawianymi przez aplikację.
Rozwiązanie profil rodzinny został zaprojektowany z myślą o rodzinach i grupach znajomych bądź wsparcia. Dane Bolt pokazują, że od 2 do 6% przejazdów zamawianych jest obecnie dla kogoś innego niż właściciel konta, co wymaga dodatkowej koordynacji i udostępniania szczegółów kursu. Profil rodzinny upraszcza ten proces, ponieważ umożliwia zaproszenie innych osób do wspólnego profilu, ustalenie miesięcznego limitu wydatków i otrzymywanie powiadomień o przebiegu przejazdu osób z grupy. Członkowie profilu mogą samodzielnie zamawiać przejazdy przez aplikację, a właściciel konta sprawuje nad nim nadzór.
– W Bolt chcemy, aby przejazdy odpowiadały na rzeczywiste potrzeby mieszkańców miast. Profil rodzinny to proste, ale ważne rozwiązanie dla tych, którzy chcą wspierać swoich bliskich - członków rodziny, przyjaciół czy podopiecznych. Teraz można to robić bez konieczności koordynowania każdego przejazdu. To rozwiązanie łączące kontrolę, transparentność i wygodę w jednym. Dlatego bardzo się cieszymy, że jest już dostępne w Polsce – mówi Paweł Kuncicki, General Manager Bolt w Polsce.
Wprowadzenie profilu rodzinnego nie zmienia podstawowych zasad platformy dotyczących wieku i uprawnień użytkowników. Każdy członek dodany do profilu musi mieć własne konto Bolt i spełniać minimalny wymóg wieku (18 lat). Oznacza to, że nowe rozwiązanie nie może być wykorzystywana do zamawiania przejazdów dla osób niepełnoletnich, podróżujących samodzielnie. Ograniczenia wiekowe wynikają z kwestii prawnych oraz bezpieczeństwa, a także zapewniają, że wszyscy pasażerowie, korzystający z profilu rodzinnego, są objęci istniejącym regulaminem, określającym zasady korzystania z aplikacji Bolt.
Rozwiązanie w postaci profilu rodzinnego jest szczególnie przydatne dla opiekunów lub osób wspierających starszych członków rodziny, którzy rzadko korzystają ze smartfona lub aplikacji do zamawiania przejazdów.
Dane wskazują, że najbardziej dynamiczny wzrost liczby użytkowników przejazdów zamawianych przez aplikację, dotyczy właśnie osób starszych. Jednak przeszkody praktyczne, takie jak trudna obsługa aplikacji czy płatności, nadal ograniczają ich aktywność. Profil rodzinny pozwala jednej osobie zarządzać przejazdami i płatnościami także tych, którzy nie korzystają z aplikacji Bolt.
Oprócz większej elastyczności, profil rodzinny zapewnia jego właścicielowi również większą kontrolę finansową i spokój. Nowe rozwiązanie daje możliwość monitorowania aktywność każdego członka profilu, otrzymywania powiadomień na żywo o rozpoczęciu i zakończeniu przejazdu, a w razie potrzeby jest opcja sprawdzenia lokalizacji pojazdu lub skontaktowania się z kierowcą bądź pasażerem, np. w przypadku nieplanowanego postoju w trakcie przejazdu.
Wprowadzenie profilu rodzinnego uzupełnia działania Bolt w kierunku budowy nowoczesnej i bezpiecznej platformy do zamawiania przejazdów. Inżynierowie firmy nieustannie pracują nad udoskonaleniem mapowania, tras przejazdu oraz ogólnego użytkowania aplikacji, by sprostać oczekiwaniom zarówno pasażerów, jak i kierowców. Profil rodzinny dołącza do zestawu funkcji zwiększających zaufanie i bezpieczeństwo.
Najnowsze rozwiązanie dołącza do zestawu istniejących narzędzi bezpieczeństwa, dostępnych w aplikacji Bolt, takich jak możliwość śledzenia nieprawidłowości w przejeździe, udostępnianie danych przejazdu bliskim osobom czy też przycisk bezpieczeństwa w aplikacji.